بستن تبلیغات
دانستنی های پزشکی

دانستنی های پزشکی (23)

سلامتی شما یکی از بار ازرش ترین چیزهایی است که دارید. با این وجود همیشه و مواردی هست که باعث بیماری شما می‏شود. یکی از بهترین راه ها، تقویت سیستم ایمنی است که به شما برای زندگی سلامتر و شاد تر در زندگی کمک می‏کند‏. به قول معروف عقل سالم در بدن سالم پس با دانستن مواردی می‏توان بدنی سالم نیز داشت. در این مطلب مهم ترین مطالب در مورد سلامت، از مقالات و کتب خارجی استخراج و خلاصه شده. توجه شما را به این مطالب جلب می نماییم.


1 ورزش روزانه

ورزش در حد متوسط و مداوم شما را سالم تر می‏کند‏. (1) افزایش سلامتی هم سیستم ایمنی را افزایش می‏دهد که مستقیما روی بیمار شدن کمتر شما تاثیر گذار خواهد بود.
سعی کنید اغلب روز ها راه رفتن سریع 30 دقیقه ای انجام دهید (2) (ضربان قلب افزایش پیدا کند).
برای پیاده روی می توانید یک همراه مشتاق پیدا کنید که این ورزش برایتان لذت بخش شود. همراه میتواند یک دوست خوب باشد و یا حتی حیوان خانگیتان.
اگه حوصله ی پیاده روی و ورزش ندارید، خودتان را سرگرم یک بازی مورد علاقه تان کنید. این یک ترفند سرگرم کننده برای ورزش است. مثل: صخره نوردی، اسکیت، قایقرانی، فوتسال و...


2 گاهی آفتاب بگیرید

بسیار از شهروندان امریکایی دچار کمبود ویتامین D هستند. (3) در ایران نیز با اینکه بیشتر کشور ما آفتاب خیز است اما به علت پوشش و فرهنگ و عرف جامعه ایرانیان نیز دچار کمبود ویتامین D هستند. این ویتامین دارای تاثیر بلند مدت روی سلامت عمومی بدن انسان دارد. بهترین روش برای جذب ویتامین D، در معرض آفتاب مستقیم قرار گرفتن در حد متوسط است.


3 خواب کافی 7-8 ساعت در شب

محرومیت از خواب میتواند احتمال و پذیرش بیماری را در شما افزایش دهد. (4)
خواب کافی در شب باعث کمک به تجدید سیستم ایمنی طبیعی بدن می‏شود‏.علاوه بر این خواب بیشتر در مراحل اولیه بیماری میتواند نقش موثری در بهبود بیماری شما بازی کند.


4 اجتناب از دود سیگار و دخانیات

همه ی ما به خوبی در مورد عوارض دخانیات می دانیم و سعی در اجتناب استعمال دخانیات داریم، اما حتی بودن در فضایی که دود حاصل از سیگار و سایر دخانیات در آنجا وجود داد، می‏تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد. (5)
پس برای سلامتی نکات زیر برای شما ضروری است
اگر شما فرد سیگاری هستید، باید آن را ترک کنید
اگر دوستان یا اعضای خانواده سیگاری هستند، سعی کنید آن ها را تشویق به ترک دخانیات نمایید. اگر تشویق شما موثر نبود، از در معرض قرار گرفتن دود حاصل از استعمال سیگار دوری کنید بخصوص زمانی که در فصول شیوع بیماری (سرماخوردگی، آنفلانزا و...) هستید.
لازم به توضیح است که کشیدن قلیان (خصوصا قلیان های عمومی) علاوه بر مضرات حاصل از استنشاق تنباکو، می‏تواند باعث بیماری سل در شما شود. و حتی تعویض سر قلیان های یکبار مصرف نمیتواند از جلوگیری از بیماری سل (عامل آن باکتری Mycobacterium-tuberculosis است) شود.


5 کاهش مصرف کافئین (چای و قهوه) و الکل

کافئین و الکل ممکن است در حد اعتدال خوب باشند اما مصرف بیش از حد می‏تواند سیستم ایمنی شما به خطر بیاندازد. (6) به یاد داشته باشید که برای تامین آب بدن، بهترین منبع آب سالم است.

بسیار برای دوری از کاهش استرس و برای مشکلات خواب، به مصرف الکل و کافئین (مثل چای و قهوه) روی می‏آورند. اما بخاطر داشته باشید اگر در طول روز خواب کافی و داشته باشید، به همان اندازه کمتر به الکل و کافئین روی می آورید. (7)

منابع

1 http://www.health.harvard.edu/flu-resource-center/how-to-boost-your-immune-system.htm

2 http://www.webmd.com/cold-and-flu/10-immune-system-busters-boosters

3 http://www.motherearthnews.com/natural-health/strengthen-your-immune-system-zmaz10aszraw.aspx?PageId=3#axzz3NAL8b9Zz

4 http://www.motherearthnews.com/natural-health/strengthen-your-immune-system-zmaz10aszraw.aspx?PageId=4#axzz3NAL8b9Zz

5 http://www.prevention.com/health/healthy-living/10-ways-youre-harming-your-immune-system?s=9

6 http://www.health.harvard.edu/flu-resource-center/how-to-boost-your-immune-system.htm

7 http://www.mindbodygreen.com/0-8072/5-simple-steps-to-boost-your-immune-system.html

ادامه مطلب...

بر اساس یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به یبوست بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کلیوی قرار دارند. محققان مرکز علوم پزشکی دانشگاه تنسی در مطالعات خود دریافته‌اند که پیشگیری یا درمان مشکلات کلیوی با کنترل یبوست امکان پذیر است.

این محققان گزارشات پزشکی 3/5 میلیون کهنه سرباز آمریکایی دارای عملکرد عادی کلیه را مورد مطالعه قرار دادند. این افراد از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ تحت نظر بودند و وضعیتشان تا سال ۲۰۱۳ پیگیری می‌شد.

افراد مبتلا به یبوست ۱۳ درصد بیش از بیماران فاقد یبوست مبتلا به بیماری مزمن کلیوی و ۹ درصد بیشتر دچار نارسایی کلیوی شدند. این خطر حتی برای افراد مبتلا به یبوست حادتر، بالاتر هم بود.

این یافته‌ها بر ارتباط احتمالی بین روده و کلیه‌ها تاکید دارد و دیدگاه‌های بیشتری در مورد علل احتمالی بیماری کلیه ارائه می‌کند.

به گفته محققان، بیماران مبتلا به یبوست باید از لحاظ عملکرد کلیه‌ها هم تحت نظر دقیق باشند.

ادامه مطلب...

محققان دانشگاه نوتردام در جريان يک مطالعه با بررسي داروهاي مورد تاييد اداره نظارت بر غذا و داروي آمريکا، در صدد پي بردن به اين موضوع بودند که چرا بسياري از اين داروهاي تاثيري بر سرطان لوزالمعده ندارند.

محققان در اين مطالعه که در مجله Oncogene منتشر شد، متوجه شدند که جلوگيري از انتشار 'اگزوزوم ها' (exosomes)، نتيجه شيمي درماني را موثرتر مي کند.

بدنه تومور سرطان لوزالمعده از حدود 10 درصد سلول هاي سرطاني و 90 درصد سلول هاي حمايت کننده ساخته شده است.

مشخص شده است که سلول هاي حمايت کننده به نحوي از روند شيمي درماني جان سالم به در مي برند.

ويزکول هاي ميکروسکوپي به نام 'اگزوزوم'، حباب هايي با ماده ژنتيکي هستند که در جريان شيمي درماني از سلول هاي حمايت کننده آزاد مي شوند؛ اگزوزوم ها به سلول هاي سرطاني ياد مي دهد که چگونه زنده بمانند که در نتيجه به مقاومت تومور در برابر شيمي درماني منجر مي شود.

محققان در اين مطالعه متوجه شدند که با ممانعت از آزاد سازي اگزوزوم ها، تبادل اطلاعات ميان سلول هاي سرطاني و سلول هاي حمايت کننده قطع شد.

آنها استفاده از مسدود کننده هاي اگزوزوم که سمي نيستند را به عنوان تکميل کننده رويکردهاي شيمي درماني توصيه کردند.

سرطان لوزالمعده سومين عامل مهم مرگ و ميرهاي مرتبط با سرطان است و تنها هشت درصد مبتلايان بيش از پنج سال زنده مي مانند.

ادامه مطلب...

خطرناکترین ماده مخدر روانگران جدید توهم زا  به نام فلاککا  یا "پی وی پی "در فلوریدا امریکا رایج شد

فلاککا یا پی وی پی Flakka یا PVP

ماده مخدر روانگردان جدید فلاککا  از مواد روانگردان جدید یا ان پی اس است که قیمتی نازل دارد و فرمول ان کمی  مشابه با مخدر نمک حمام است اما اثرات توهم زایی و نشعگی ان بیشتر از کوکائین و متامفتامین (شیشه ) است و در واقع اثراتی مشابه با مخلوط چندین ماده محرک با هم دارد

ماده فلاککا با اسامی علمی  α-Pyrrolidinopentiophenone ( alpha -pyrrolidinovalerophenone) , α-PVP , alpha-PVP , O-2387 , β-ketone-prolintane , Prolintanone 

یک محرک قوی با فرمول  مشابه  با کاتینون ها است .

این ماده به شکل یک پودر سفید رنگ است  و دارای اثراتی مشابه  و متقاطع  با کوکائین و کراک کوکائین و متامفتامین (شیشه ) است

طبق انچه کاراگاهان مبارزه با مواد مخدر می گویند  بوی این ماده روانگردان جدید  مشابه با بوی عرق جوراب sweaty sockاست

این ماده را می توان درون پیپ و یا پایپ و یا سیگار و یا به صورت اسنیف از طریق بینی مصرف کنید

این دارو به طور بالقوه مرگبار  و خطرناک است و  اثرات مصرف مخدر  پی وی پی  به صورت  احساس شادی و سرخوشی، و توهم  است به طوری که عده ای از مصرف کننده گان ان دچار بیماری روانی شده اند  اثر ان حدود چند ساعت دوام دارد

 رواج این ماده مخدر در بین نوجوانان و دانش اموزان  فلوریدای امریکا  تاکنون چندین کشته و دیوانه داشته است

ادامه مطلب...

(به انگلیسی: Restless Leg Syndrome یا RLS) بیماری پای بیقرار نوعی اختلال خواب است که در آن، فرد مبتلا دچار احساس ناخوشایند در پاها می‌شود و آن را به صورت احساس گزگز، مورمور، سوزش، درد و کشش و یا حرکت حشرات روی پوست توصیف می‌کند و بیمار برای کاهش حس ناچار است پای خود را تکان دهد و یا بکشد.

این احساس ناخوشایند معمولاً در نرمه ساق پا اتفاق می‌افتد ولی می‌تواند در هر جای اندام تحتانی از مچ پا گرفته تا ران احساس شود. این احساس معمولاً وقتی رخ می‌دهد که بیمار دراز می‌کشد، یا برای مدت طولانی می‌نشیند. فردی که دچار این حالت می‌شود به ناچار پای خود را حرکت می‌دهد. حرکت پاها، راه رفتن، مالش یا ماساژ پاها و یا خم کردن زانوها به طور موقت تا حدی علایم را کاهش می‌دهد و عدم تحرک و استراحت، سبب تشدید علائم بیماری می‌شود. این بیماران معمولاً در به خواب رفتن دچار مشکل هستند و معمولاً بهترین خواب را در انتهای شب و ساعات صبح تجربه می‌کنند. چون این افراد خواب کافی را تجربه نکرده‌اند ممکن است در طول روز خواب آلود باشند.

گاهی بیماری پای بیقرار به همراه حرکات متناوب اندامها حین خواب (Periodic Limp Movements in sleep) دیده می‌شود. این بیماران به صورت بی‌اختیار حرکات ناگهانی به اندامهای خود در حین خواب می‌دهند. این حرکات به طور معمول هر ۱۰ تا ۶۰ ثانیه رخ می‌دهد. بعضی افراد صدها بار در طی شب اندام‌های خود را حرکت می‌دهند. این حرکات نه تنها باعث اختلال خواب این افراد می‌شود بلکه سبب اختلال خواب اطرافیان آنها نیز می‌گردد.

بین ۵ تا ۱۵ درصد از مردم ایالات متحده بین سندروم پاهای بی قرار مبتلا هستند. شیوع این اختلال با افزایش سن رابطه‌ای مستقیم دارد. سندروم پاهای بی قرار بیشتر در میان زنان شایع است. یک بررسی انجام شده در این خصوص نشان داد که سندروم پاهای بی قرار عامل یک سوم اختلال بی خوابی در افراد بالای ۶۰ سال است. کودکان هم می‌توانند به سندروم پاهای بی قرار گرفتار شوند که این پدیده در بسیاری از موارد با بیش فعالی و یا «درد ناشی از رشد» اشتباه گرفته می‌شود.

علل

هر چند علل این بیماری شناخته شده نیست ولی نقش عوامل زیر ثابت شده‌است:

در بعضی خانواده‌ها به صورت ارثی این حالت بیشتر دیده می‌شود.

در حاملگی بخصوص در ماههای آخر بیشتر دیده می‌شود. معمولاً بعد از زایمان مشکل بیمار بر طرف می‌شود.

کم خونی و پایین بودن سطح آهن خون.

بیماریهای مزمن مثل نارسایی کلیوی، دیابت، آرتریت روماتویید (التهاب مفاصل) و نوروپاتی‌های محیطی (بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی).

مصرف قهوه و ترکیبات حاوی کافئین.

افراد مسن و سالمند بیشتر به این بیماری مستعدند.

قطع مصرف اپیوییدها ( درصورت وجود وابستگی ) که ممکن است این بیماری به صورت بسیار شدید ظاهر گردد

تشخیص

این بیماری بر اساس شرح حال، معاینات و پاراکلینیک است که توسط پزشک داده می‌شود و بر اساس عوامل مؤثر، درمان آن صورت می‌گیرد.

درمان

بعضی اوقات برای درمان سندرم پای بی قرار باید سایر بیماری‌های مرتبط همچون کمبود آهن یا نوروپاتی محیطی را باید درمان نمود. درمان کمبود آهن ممکن است با تجویز مکمل‌های آهن در ارتباط باشد. با اینحال دقت نمایید که برای دریافت آهن باید قبل از آن سطح آهن خونتان را چک کرده و با تجویز پزشک اقدام به دریافت دارو نمایید.اگر سندرم پای بی قرار در شما با هیچ بیماری دیگری مرتبط نباشد، برای درمان آن می‌بایست بر تغییرات سبک زندگی و یا درمان دارویی تمرکز نمایید. درمان دارویی فقط با دستور پزشک مجاز بوده و بدون مراجعه به پزشک ممکن نیست. آگونیستهای دوپامین مانند پرامی‌پکسول و کابرگولین، گاباپنتین و بنزودیازپین‌ها در درمان این اختلال بکار می‌روند.

ادامه مطلب...

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ترس از تاریکی یک مسئله است که از تاریخ اولیه بشر بوده و تاکنون نیز ادامه دارد.

مجله نیویورک برخی توضیحات علمی برای نیکتوفوبیا (nyctophobia) یا ترس غیر منطقی از شب و تاریکی ارائه داده است. هزاران سال قبل تاریکی نمادی از خطر ، فعالیت شکارچیان و دوری از سرپناه و جامعه بود.

همچنین زمان شکار شیرها از ساعت 6 بعدازظهر به بعد بود و افراد به دلیل داشتن ترس ذاتی بیشتر ترجیح می‌دادند زمانی که ماه در آسمان کامل است از پناهگاه‌های خود بیرون بیایند.

غریزه حفاظت از خود در برابر حیوانات شکارچی و درنده در طول شبانه روز، به قرن‌ها پیش برمی‌گردد. همچنین در حدود یک قرن و نیم قبل ترس ذاتی از تاریکی سبب شد توماس ادیسون به فکر اختراع لامپ بیفتد. 

دلیل ترس ما از تاریکی این است که ما به درستی نمی‌دانیم که در یک فضای تاریک چه می‌گذرد زیرا ما موجوداتی هستیم که به قوه بصری خود اتکا داریم و در صورت دیده نشدن هر محیط و وجود تاریکی، ذهن ما به سمت خطرات محتمل سوق پیدا می‌کند.

البته، ترس بسیاری از افراد از تاریکی به دلیل تجربه‌هایی است که در کودکی داشته‌اند و یک پژوهش در بریتانیا نشان می‌دهد که 40 درصد از افرادی که از آنها درباره ترس از تاریکی سوال شده بود اذعان داشتند که بدون وجود نور و به همراه داشتن چراغ حتی از راه رفتن در اطراف منزل خود نیز می‌ترسند.

پژوهش دیگر که در دانشگاه رایرسون در تورنتو انجام شده نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان اظهار کردند که ترس آنها از تاریکی منجر به مشکلات خواب شده است.

نکته جالب توجه این است که کالین کارنی استادیار رایرسون می‌گوید، بسیاری از مردم متوجه ترس خود از تاریکی نشده و اضطراب خود را به مسائل دیگری نسبت می‌دهند.

برخی افراد در تاریکی مطلق توانایی خوابیدن را نداشته و ذهن آنها دچار سرگردانی می‌شود و فکرهایی از قبیل وجود دزد در خانه آنها را آزار می‌دهد.

راه حل این موضوع قرار گرفتن در معرض تاریکی و یا رفتار درمانی شناختی است.

رفتار درمانی شناختی (Cognitive Behavioral Therapy) که به اختصار CBT نیز یاد می‌شود، یک رویکرد روان‌درمانی است، که احساسات ناکارآمد و رفتارها، فرایندها و مضامین شناختی ناسازگارانه را از طریق شماری از روش‌های سیستماتیک، صریح و هدف‌مدار نشانه می‌گیرد. نام این روش اشاره به رفتار درمانی، شناخت درمانی و به ترکیبی درمانی از این دو بر اساس اصول پایه و پژوهش‌های رفتاری و شناختی دارد.

در علم روانشناسی، مواجهه سازی نیز یکی از راه حل‌های برطرف شدن ترس افراد از تاریکی است.

نقش والدین نیز در برطرف شدن این ترس بسیار مهم بوده زیرا آنها با بردن کودک به محیط‌های تاریک و اطمینان خاطر دادن به آنها درباره عدم وجود خطرات مختلف می‌توانند به غلبه کودک بر این ترس کمک کنند.

این پژوهش در مجله PLoS ONE به چاپ رسیده است.

چگونه بر ترس از تاریکی غلبه کنیم؟

وقتی شب به رختخواب می روید، از خودتان بپرسید که واقعا چه چیزی باعث ترستان می شود.

ترس از تاریکی می تواند آرامش بخش ترین بخش از زندگی یعنی خواب آرام شبانه را به یک کابوس تبدیل کند.ترس از تاریکی فقط مختص کودکان نیست،بسیاری از بزرگسالان نیز دچار این مشکل هستند.

پس لازم نیست از داشتن این ترس خجالت زده باشید.فرقی نمی کند چند ساله هستید.راه حل پایان دادن به این مشکل این است که اتاق خوابتان را به جایی تبدیل نمایید که در آن حس امنیت کامل وخوشنودی داشته باشید،حتی اگر چراغها خاموش باشند.

قبل از رفتن به رخت خواب سعی کنید آرام باشید.

یک راه که به شما کمک می کند بر ترستان غلبه کنید این است که قبل از رفتن به رخت خواب مدت زمانی برای آرام شدن به خود اختصاص دهید.شما باید حداقل نیم ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیک مثل رادیو و تلویزیون و... را خاموش کنید، از نوشیدن نوشیدنی های حاوی کافیین در بعد از ظهر اجتناب کنید و کاری که برای شما خوشایند و آرامش بخش است انجام دهید .

این کار می تواند مطالعه برای مدتی کوتاه یا گوش دادن به یک موسیقی ملایم باشد. رسیدن به آرام ترین حالت ممکن می تواند اضطرابی که موقع خاموش شدن چراغها حس می کنید کمتر کند.می توانید 10 دقیقه مدیتیشن را امتحان کنید.

برای این کار کافیست فقط بنشینید وبر روی تنفستان تمرکز نمایید و با هر دم و باز دم یکی از اعضای بدنتان را ریلکس نمایید.هر فرد با کار خاصی احساس آرامش می کند .این کار می تواند نوشیدن یک دم کردنی آرام بخش یا گوش دادن به یک موسیقی ملایم یا هر چیز دیگری که آرامتان می کند باشد.

از هر کاری که باعث نکرانی و ترس در شما می شود دوری کنید.مثلا نگاه کردن به یک فیلم خشن یا ترسناک یا تماشای اخبار ناراحت کننده ویا انجام تکالیف لحظه آخری یا انجام یک مکالمه جدی.

به تدریج خود را به تاریکی عادت دهید.

نیازی نیست که تمام چراغها را با هم خاموش کنید تا به ترس از تاریکی غلبه کنید . اول اینکه باید بدانید خوابیدن در تاریکی ،خوابی عمیق تر و موثر تر را نسبت به خوابیدن در نور برای شما به همراه خواهد داشت.می توانید این نکته را مرتبا برای خود یاد آوری کنید.

اگر همیشه تمام چراغها را موقع خواب روشن می گذاشتید،حالا سعی کنید کمی قبل از خواب شروع به کم کردن تدریجی نور کنید.حتی می توانید وقتی نیمه شب از خواب بیدار می شوید تعدادی دیگر از چراغها را خاموش کنید.این باعث می شود که به آرامی به تاریکی عادت کنید.

با ترسهایتان مواجه شوید.

وقتی شب به رخت خواب می روید،از خودتان بپرسید که واقعا چه چیزی باعث ترستان می شود.اگر از کمد لباس،زیر تخت،پشت صندلی یا حتی گوشه اتاق می ترسید ، باید این مکانها را چک کنید . به خودتان نشان دهید که هیچ چیز ترسناکی که شما را نگران کند وجود ندارد.

در این صورت برای اینکه توانسته اید با ترستان مواجه شوید به خود افتخار می کنید و می توانید خواب راحت تری داشته باشید.اگر با همین ترس نیمه شب از خواب بیدار شدید به جای اینکه تمام شب را با نگرانی سپری کنید می توانید باز از جایتان بلند شوید و جاهایی را که شما را می ترساند دوباره چک کنید و حس بهتری پیدا کنید.

اگر نیاز دارید کمی از چراغها را روشن بگذارید.

از استفاده از چراغ خواب یا یک لامپ کوچک از خودتان شرمسار نباشید. اگر این واقعا باعث کاهش ترس در شما و خواب راحت تر می شود هیچ اشکالی ندارد.بسیاری از مردم با چراغ خواب یا یک نور ملایم در شب می خوابند .فکر نکنید برای غلبه بر ترستان حتما باید در تاریکی کامل بخوابید.

اتاقتان را دلپذیر تر کنید.

راه دیگر غلبه بر ترس این است که مطمین شویم اتاقتان جایی راحت و دلپذیر برای خواب شماست. اتاقتان را زیبا و تمیز و مرتب نگاه دارید تا همه چیز سر جای خود باشد این کار ترستان را کمتر می کند تا اینکه مثلا نگران باشید که پشت کپه لباسی که روی زمین ریخته چیز ترسناکی وجود داشته باشد.از رنگهای گرم و روشن برای تزیین و رنگامیزی اتاقتان استفاده کنید این کار حس دلپذیر تری به شما خواهد داد.اتاقتان را بااثاثیه و وسایل زیاد شلوغ نکنید .تابلو هایی به دیوار اتاقتان نصب کنید که به شما حس خوبی بدهند.

یاد بگیرید که خودتان به تنهایی به رخت خواب بروید.

اگر از تاریکی می ترسید ،شاید دوست داشته باشید که پیش پدر و مادرتان ویا کنار خواهر یا برادرتان بخوابید .ولی همیشه این مطلب را در ذهنتان داشته باشید که اگر واقعا می خواهید بر ترستان غلبه کنید باید یاد بگیرید که به تنهایی به رختخواب بروید.اگر عادت کرده اید که با آنها بخوابید می توانید آرام آرام تنها خوابیدن را تمرین کنید .مثلا نیمی از شب را در کنار آنها و نیمی دیگر را تنها بخوابید و این زمان را به تدریج افزایش دهید.

نظراتتان را در مورد تاریکی اصلاح کنید.

یکی از دلایلی که باعث ترس شما از تاریکی می شود،این است که شما از آن یک غول،چیزی وحشتناک،رازی تاریک یا هر چیز منفی دیگری ساخته اید.اگر می خواهید بر ترستان غلبه کنید باید شروع کنید به تغییر این نگرش به نگرشی مثبت.فکر کنید تاریکی مثل یک پتوی پشمی گرم و نرم و تمیز و آرامش بخش است.هر چیزی که راجع به تاریکی شما را اذیت می کند را یادداشت کنید و آنها را مرور کنید و به تدریج هر کدام را با نکته ای مثبت جایگزین نمایید.

از ترستان خجالت زده نباشید.

بسیاری از بزرگسالان ممکن است با چنین ترسی مواجه باشند.هر کس ممکن است ترسهای خاصی داشته باشد.شما باید به خود افتخار کنید که در مورد خودتان صادق بوده اید و می خواهید با ترستان مواجه شوید و بر آن غلبه کنید.

در مورد ترسهایتان با دیگران صحبت کنید.

صحبت و بیان ترسها برای دیگران باعث می شود که حس بهتری پیدا کنیم.این کار باعث می شود که ما احساسمان را با دیگران شریک شویم و حس حمایت از آنها بگیریم .گاهی حتی ممکن است از راهنمایی و تجربه دیگران در این مورد بتوانیم برای بهتر شدن وضعیت خود کمک بگیریم.

اگر نیاز به کمک دارید کمک بگیرید.

با وجود تمام تلاشهای ما ،گاهی نمی توانیم بر ترسمان غلبه کنیم .این ترس حتی زندگی روزمره و آرامش ما را تحت الشعاع قرار می دهد. در چنین مواقعی هیچ اشکالی ندارد که از یک متخصص کمک بگیریم تا بنوانیم بر ترسمان چیره شویم.

ادامه مطلب...
صفحه1 از3

درباره ی سایت

طراحی سایت پایگاه اطلاع رسانی علوم آزمایشگاهی ایران با جدیدترین تکنولوژی به صورت ریسپانسیو طراحی شده و آماده ی خدمات علمی به کلیه بازدید کنندگان می باشد. 

تبلیغات موجود در این سایت از طریق سفارش در این سایت ثبت شده، و پایگاه اطلاع رسانی علوم آزمایشگاهی ایران هیچ مسئولیت و وابستگی نسبت به محتوای تبلیغات موجود ندارد. 

آمار سایت